قوانین امریه سربازی
نوشته شده توسط : nezam

قوانین امریه سربازی

 

دوستان و همراهان عزیز اینبار در این مقاله میخواهیم در خصوص قوانین امریه برای شما عزیزان بنویسیم امریه مقوله پر طرفدار بین سربازان است که مشمولین عزیز به دنبال مطالب از یک منبع معتبر میباشند به همین خاطر در این مقاله در خصوص قانون و مقررات امریه به طور مفصل توضیح داده ایم و امیدوار  هستیم برای شما خواننده گان مفید واقع شود در صورت نیاز به دریافت مشاوره میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

 ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,

 

 

 

شرایط و قوانین امریه سربازی

امریه سربازی در واقع همان خدمت سربازی است با این تفاوت که متقاضیان به جای خدمت در پادگان ها به خدمت در سازمان های دولتی کشور که مورد تایید نیرو های مسلح هستند موظف می شوند . طبق قانون مشمولین امریه سربازی باید در یکی ارگان های نظامی خدمت سربازی خود را سپری کنند . که ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی شامل آن می باشند . براساس قوانین امریه سربازی و ضوابط خاص , ادارات دولتی هم می توانند از نیرو های وظیفه برای به کار گیری در ادارات خود استفاده کنند .

عضویت در خانواده ایثارگران و تأهل هر کدام جزو امتیازاتی محسوب می شود که می توان نسبت به دیگران به شما برتری دهد و توسط آن می توان امریه سربازی گرفت . مشمولین امریه سربازی بعد از گذراندن دوره دو ماه آموزشی خود را به سازمان مربوطه معرفی می کنند و با لباس شخصی و مثل یک کارمند عادی دوره خدمت خود رادر محل می گذرانند . در امریه سربازی به دلیل نیروی وظیفه بودن مشمولین امریه ، حقوق در همان حد و اندازه دیگر سربازان و کمی بیشتر پرداخت شود


 

 

قوانین امریه سربازی

طبق قوانین امریه سربازی مشمولین امریه سربازی تنها ۶ ماه از تاریخ فارغ التحصیلی فرصت دارد تا مدارک خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی ارسال نماید .از قوانین امریه سربازی تسویه حساب با دانشگاه و گرفتن یک نامه نامه تسویه حساب از دانشگاه که باید برای سازمان وظیفه عمومی فرستاده شود ، می باشد .
یکی دیگر از قوانین امریه سربازی این است که شما باید حداقل ۳ ماه زود تر برگ سبز خود را که تاریخ اعزام آن مطابق با تاریخی است که آن اداره دولتی به شما اعلام کرده است به اداره دولتی و سازمان مذکور تحویل دهید . پس باید زمانی مدارک خود را به سازمان وظیفه عمومی بفرستید که بین زمانی که برگ سبز به دست شما میرسد و تا تاریخ اعزام شما ۳ ماه فاصله باشد از دیگر قوانین امریه سربازی این است که مشمولین امریه سربازی باید دوره آموزشی خود را در پادگانهای نظامی طی کنند 


 

 

شرایط ۵ گانه اخذ امریه  

تمامی سازمان ها شروط و قوانین امریه سربازی خاصی را برای جذب نیروی امریه دارند . داشتن حداقل یک شرط برای اولویت در جذب نیروی امریه کار را برای متقاضی ساده تر می کند  .

  •     تاهل
  •     معافیت از رزم
  •     متقاضی تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد .
  •     بستگان درجه یک خانواده ایثارگران (شهدا ، مفقود الاثر ، جانبازان و آزادگان ) .
  •     سازمان آموزش و پرورش ، سازمان محیط زیست و جهاد دانشگاهی از این امر مستثنی می باشند

 

 

 

نکات  مهم درخواست امریه

هرگز از ۲ سازمان بطور همزمان درخواست امریه نکنید چون هر دو باطل خواهند شد

1‐ حداقل ۲ الی ۳ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام کنید
2‐ غیبت نباید داشته باشید
3‐ در برخی از سازمان ها کسری خدمت پذیرفته نیست (بیش از ۳ ماه) ، برخی سازمان ها محدودیتی در این خصوص ندارند.
4‐ انتخاب محلی خدمت با سازمان مربوطه است مگر اینکه از محل مورد نیاز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید و الا انتقال بعدی بسیار مشکل است
5‐ مدت امریه جزو سوابق استخدامی شما محسوب می شود
6‐ انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن آن امکان دارد
7‐ حقوق پرداختی به کارمند امریه حقوق سربازی است (شاید کمی بیشتر)
8‐ امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آنرا تسهیل می کند
9‐ اعتبار دانشگاه محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد
10‐ ساعات کاری در محل امریه مثل ساعت کاری سایر کارمندان است

 

 

مدرک تحصیلی لازم برای امریه

بستگی به نیاز سازمان از دیپلم تا دکتری قابل پذیرش است در محیط زیست دیپلم هم میپذبرد در آموزش و پرورش فوق دیپلم و بالاتر برخی هم فوق لیسانس به بالا مثل سازمان بازرسی کل کشور هر مدرک تحصیلی باید به سازمان مرتبط با رشته خود رجوع کند مگر رشته های کامپیوتر و حسابداری که اکثر مراکز آنها را می پذیرد


 



پرسش و پاسخ مهم در این خصوص

 

مشمول به چه كسي گفته مي‌شود؟

جواب: مشمول كسي است كه در شمول قانون خدمت وظيفه عمومي قرار داشته باشد. برابر قانون، افراد از 18 سالگي تمام تا 50 سالگي تمام در شمول قانون وظيفه عمومي قرار دارند.

 

با توجه به تغييراتي كه در قانون وظيفه عمومي صورت گرفته، سن مشموليت در حال حاضر چه سني است؟

جواب: برابر ماده (2) قانون خدمت وظيفه عمومي، هر فرد ذكور ايراني در ماهي كه طي آن ماه به سن 18سال تمام مي‌رسد مشمول مقررات خدمت وظيفه عمومي است.

 

افرادي كه سن خود را تغيير داده‌اند تكليف آنها چيست؟

جواب: برابر قانون، سن مشمولان از لحاظ خدمت وظيفه عمومي و يا معافيت از آن، تابع مندرجات اوليه اولين شناسنامه بوده و هرگونه تغييري كه بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظيفه عمومي معتبر نمي‌باشد مگر اينكه تغيير سن آنان بر مبناي ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلي مصوب سال 67 صورت گرفته باشد.

 

در مورد قانون مربوط به تغيير سن توضيح بيشتري دهيد؟

جواب: برابر ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلي مصوب 1367، تغيير تاريخ تولد اشخاص ممنوع است. در تبصره اين قانون آمده: صاحب شناسنامه تنها يك بار در طول عمر و در صورتي كه اختلاف سن واقعي با سن مندرج در اسناد سجلي به تشخيص كميسيون مربوط، بيش از 5 سال باشد مي‌تواند سن خود را اصلاح نمايد.

 

تغيير سن براي بستگان مشمول مانند پدر، در ارتباط با معافيت كفالت پذيرفته مي‌شود؟

جواب: خير. سن بستگان و افراد تحت تكفل مشمولان از لحاظ معافيت،‌تابع مندرجات اوليه اولين شناسنامه آنان است و هرگونه تغييري كه بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظيفه عمومي معتبر نخواهد بود مگر اينكه شناسنامه اوليه آنان با حكم قضايي ابطال شده باشد كه در اين صورت شناسنامه جديد ملاك است.

 

 مدت خدمت سربازي در حال حاضر چند ماه مي‌باشد؟


جواب : با توجه به مقررات موجود كه از ابتداي سال 1391 به مرحله اجرا درآمده، مدت خدمت دوره ضرورت به شرح زير مي‌باشد:
الف : خدمت كاركنان وظيفه مأمور به دستگاه‌هاي غير نظامي (امريه): 24 ماه

ب : خدمت كاركنان وظيفه در نيروهاي مسلح و يگان‌هاي حفاظت در مناطق عادي: 21 ماه

پ : خدمت كاركنان وظيفه غيربومي در مناطق امنيتي غيردرگير، مناطق عملياتي مناطق محروم و بد‌ آب‌ و هوا: 19 ماه

ت : خدمت كاركنان وظيفه در مناطق جنگي و امنيتي درگير: 18 ماه

 

 

منبع:قوانین امریه سربازی

 

 

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری --دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: قوانین امریه سربازی ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: